Majoritatea problemelor de evacuare pot fi diagnosticate ascultând zgomote necunoscute sau cu un control vizual sub mașină. Urmați ghidul nostru rapid ca să vedeți ce trebuie să urmăriții.
Ascultă posibilele zgomote care semnalizează apariția unei probleme
Amortizorul este partea sistemului de evacuare care de obicei are nevoie de atenție, deoarece este cea mai îndepărtată de motor și este cel mai probabil să fie corodată de umiditate. Acest lucru se datorează faptului că aceste părți rămân relativ reci și oferă gazelor de evacuare o șansă de a se condensa și de a forma bazine de acid coroziv în interiorul sistemului. Veți ști că aveți o problemă cu amortizorul dvs., deoarece evacuarea începe să scoată un zgomot puternic.
Alte zgomote pe care trebuie să le ascultați includ șuieratul, care indică o fisură în galeria de evacuare, conducta de eșapament sau o garnitură de scurgere. Un zgomot foarte mare ar putea însemna un blocaj în sistemul de evacuare.
Dacă auziți un zăngănit sub mașină, ar putea însemna că sistemul de evacuare nu mai este aliniat corect. Dacă puteți auzi o vibrație puternică metalică, înseamnă de obicei că ceva atinge țeava de evacuare sau că o clemă sau un suport este slăbit. Cuierul și parantezele sunt cele care țin sistemul de evacuare la locul lor. Dacă acestea sunt corodate sau căzute complet, pot provoca o tensiune suplimentară la carcasa de evacuare, care poate duce și la o defecțiune prematură a sistemului de evacuare.
Efectuați un control vizual
Alte probleme pot fi identificate cu un control vizual. Examinați întreaga lungime de evacuare din motor până la conducta de evacuare și căutați fisuri sau orificii, în special acolo unde o secțiune o întâlnește pe următoarea, de ex. cusăturile și îmbinările dintre galeria de evacuare și cilindru. Rugina externă poate să nu fie atât de gravă cât pare la prima vedere, deoarece poate fi doar la suprafață.
Cu toate acestea, dacă componenta a fost ruginită sau este ruginită în interior (din cauza acumulării interne de condens) poate fi un motiv de îngrijorare. Folosiți o șurubelniță pentru a verifica ușor zonele ruginite; dacă integritatea structurală se simte slabă sau se formează o gaură, este un semn sigur că această secțiune a evacuării trebuie să fie înlocuită.