- Anvelope
- Vulcanizare
- Frâne
- Reparații auto
- Încarcare freon aer condiționat auto
- Reglaj geometrie direcție roți
- Diagnoză auto
- Suspensie, amortizor, bielete antiruliu
- Sistem auto de încălzire / răcire
- Schimb de curea de distribuție auto
- Înlocuire rulmenți și elemente de rulare
- Schimb ambreiaj și sistem de transmisie
- Copiere chei și telecomenzi
- Baterii
- Îngrijire

Schimbare lichid de frână
Programați-vă pentru o schimbare de lichid de frână pentru a menține siguranța componentelor dvs. de frână. Majoritatea producătorilor recomandă schimbarea lichidului de frână la fiecare 12 luni sau la 10.000 km, oricare dintre acestea este prima.
de la 150 lei
Întrebări frecvente
O parte vitală a întreținerii mașinii este schimbarea lichidului de frână pentru a asigura siguranța componentelor de frână. Tehnicienii noștri complet calificați vor recupera lichidul vechi și apoi vor reumple cu noul lichid de frână conform specificațiilor producătorului. De asemenea, vom elimina în siguranță lichidul vechi într-un mod ecologic. O schimbare de lichid de frână este inclusă și în pachetele noastre de revizii auto (mai putin întreținerea de bază). Pentru mai multe informații despre serviciul de schimbare lichid de frână vă stăm la dispoziție aici.
Lichidul de frână joacă un rol crucial în sistemul dvs. de frânare, deoarece transferă forța creată atunci când un șofer apasă pedala de frână direct pe butucul roții.
Căldura generată în timpul frânării, în special la frânarea mai bruscă sau la frânarea prelungită, poate afecta lichidul de frână care poate funcționa numai dacă este lichid și nu este atât de fierbinte pentru a deveni vapori. Prin urmare, punctul de fierbere pe care îl poate atinge lichidul dvs. de frână este esențial pentru frânarea eficientă, deoarece temperaturile peste punctul de fierbere formează bule de vapori în sistem, ceea ce poate duce la o defecțiune a frânei.
În plus, lichidul de frână servește ca lubrifiant al tuturor pieselor mobile și previne coroziunea. Trebuie să fie compatibil cu garniturile și furtunurile din cauciuc, permițând astfel sistemelor de frânare să aibă un serviciu de viață lung și performanțe optime.
Lichidul de frână are proprietăți higroscopice – ceea ce înseamnă că absoarbe umezeala în timpul vieții sale în mașina dvs. prin conductele, furtunurile și îmbinările pe care le lubrifiază. Pe măsură ce conținutul de apă din lichidul de frână crește, temperatura în care fierbe lichidul scade. Punctul de fierbere poate fi redus semnificativ prin contaminarea apei, ceea ce va avea un efect negativ asupra capacității dvs. de frânare.
Producătorii de vehicule vă recomandă să vă schimbați lichidul de frână cel puțin o dată la doi ani, dacă nu mai devreme (consultați manualul vehiculului pentru detalii). Schimbarea lichidului de frână atunci când este recomandat previne defectarea frânei și menține punctul de fierbere la un nivel sigur.
Un semn clar că trebuie să schimbați lichidul de frână este o defecțiune completă a frânei. Din fericire, există câteva semne mai sigure că vehiculul dumneavoastră are nevoie de lichid de frână nou. Dacă întâmpinați oricare dintre aceste semne, ar trebui să-l puneți pe mecanicul Primstop să vă verifice frânele.
Probleme cu pedalele dvs
Când lichidul de frână învechește sau se scurge, pedala de frână poate deveni mai greu de apăsat. Acesta este un semn că liniile de frână ar putea avea nevoie de mai mult lichid. Când pedala de frână devine neobișnuit de moale, lichidul de frână trebuie schimbat.
Ignorarea oricăruia dintre aceste semne poate duce la o defecțiune a frânei sau poate face frânarea incredibil de dificilă.
Lumina ABS Iluminată
Ledul ABS din vehiculul dvs. reprezintă sistemul de frânare antiblocare. Când se aprinde, vă anunță că ceva este în neregulă cu sistemul de frânare.
Cel mai frecvent motiv pentru această lumină este că trebuie să înlocuiți lichidul de frână sau să mai adăugați la cel existent. Există, desigur, și alte motive care ar putea face ca lumina de frână să se aprindă. Solicitați întotdeauna unui profesionist să vă verifice frânele pentru a vă asigura că nu există o problemă mai serioasă.
Plăcuțele de frână nu funcționează bine
Pe măsură ce lichidul de frână îmbătrânește sau se murdărește, acesta va afecta funcționarea plăcuțelor de frână. Este posibil să auziți un scârțâit sau un alt sunet ciudat provenind de la frâne. Un alt semn indicator este că frânele necesită o distantă mai mare pentru o oprire completă.
Un miros de ars
Frânele supraîncălzite pot produce un miros chimic aspru, asemănător cu mirosul de cauciuc sau metal ars. Dacă observați acest miros pe vehicul, opriți imediat și lăsați frânele să se răcească înainte de a vă deteriora roata sau sistemul de frânare.
Calitatea și nivelul lichidului de frână vă pot indica probleme potențiale ale vehiculului. Pentru a verifica lichidul de frână, va trebui să deblocați și să deschideți capota vehiculului. Majoritatea vehiculelor stochează lichidul de frână într-un rezervor translucid care vă permite să vizualizați nivelul lichidului fără a deschide recipientul. Acest rezervor se găsește de obicei lângă partea din spate a compartimentului motor, în fața pedalei de frână.
Lichidul de frână are de obicei o culoare deschisă, clară. Dacă nu este curat sau transparent, atunci lichidul de frână este murdar și trebuie schimbat.
Rezervorul ar trebui să aibă o etichetă pe care scrie „Full line”. Dacă lichidul de frână scade sub această linie, este un semn că trebuie să schimbați lichidul de frână sau să-l completați. Nivelul scăzut al lichidului de frână poate indica, de asemenea, că plăcuțele de frână sunt uzate și necesită întreținere.
Ar trebui să evitați deschiderea acestui recipient decât dacă intenționați să adăugați sau să schimbați lichidul de frână. Deschiderea rezervorului îl expune la aer, determinând pătrunderea umezelii în sistemul hidraulic. Acest lucru vă poate afecta performanța de frânare sau vă poate obliga să schimbați lichidul de frână mai devreme.
Nu există un număr stabilit de km sau ani care să necesite să schimbați lichidul de frână. Necesitatea de a vă schimba lichidul de frână variază între vehicule, condițiile de conducere și recomandările producătorului.
O regulă bună de urmat este ca mecanicul să vă verifice frânele și lichidul de frână la fiecare schimbare de ulei. Ei vă vor putea oferi cel mai bun feedback despre modul în care funcționează frânele și dacă au nevoie de lichid nou. Majoritatea șoferilor constată că trebuie să-și schimbe lichidul de frână la fiecare patru până la cinci ani dar asta depinde de stilul de condus și cât de mulți km parcurgeți cu mașina.
Conducerea cu lichid de frână scăzut va cauza în cele din urmă probleme cu sistemul de frânare, așa că se recomandă ca lichidul de frână să fie completat sau înlocuit cât mai curând posibil dacă știți că este scăzut. Următoarele cauze pot apărea:
O scurgere – indiferent dacă este localizată în cilindrul principal, liniile de frână, furtunurile sau etriere, o scurgere în sistemul de frânare poate reduce foarte mult presiunea hidraulică necesară pentru a încetini și opri un vehicul. Scurgerile pot fi cauzate de ceva la fel de simplu ca uzura normală și eroarea șoferului de a lovi ceva pe drum în timpul conducerii. Scurgerile de lichid de frână pot fi identificate cel mai adesea prin reziduurile lăsate sub vehicul în timpul parcării sau prin verificarea rezervorului de lichid situat sub capotă.
Plăcuțe de frână uzate – Când plăcuțele sunt uzate, pistonul etrierului este forțat să se deplaseze mai departe de plăcuțele de frână, departe de carcasă. Acest lucru necesită mai mult lichid de frână pentru a călători mai în jos, care se poate epuiza în timp.
Linie de frână deteriorată – Multe zone ale sistemului de frânare se pot uza din cauza vechimii și a utilizării; cu toate acestea, unele componente din oțel din sistemul de frânare sunt predispuse la rugină, mai ales în zonele cu zăpadă, unde drumurile sunt adesea sărate pentru a reduce zăpada și gheața.
A venit momentul să schimbi lichidul de frână?
De ce să nu cumperi lichid de frână de cea mai bună calitate direct de la Primstop? Solicită oferta!